Handelsbetingelser for Grove Landhandel

Grove Landhandel
Nørregårdvej 6
7860 Spøttrup
TLF: +4523913219
CVR: 41815531

 

Betaling

Grove Landhandel modtager online betalinger med Mobilepay, Visa-Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og Maestro, samt ethvert subbrand af Visa og Mastercard.
Alle korttransaktioner gennemføres af Worldline (tidligere Bambora), som også fungerer som dataansvarlig for behandling af dine betalingsoplysninger.
Du kan læse Worldline privatlivspolitik for mere information på linket her 

Vi modtager desværre ikke rent dankort –  men det er muligt at betale via mobilepay – eller evt. via bankoverførelse.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Danmark – Kroner (DKK)

Grove Landhandel benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Grove Landhandel’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.


L
evering

Leveringstiden for din ordre er normalt 3-6 hverdage

Ved bestilling af varer markeret som “restordre” er leveringstiden dog ca 10-30 dage

Vi sender pakker op til 20 kg

Følgende varer kan aldrig sendes: Hønsefoder, Fårefoder, Gede- vildtfoder og alle grovarer som f.eks. korn, skrå og majs, fuglefoder i 15 og 20 kg sække.

Følgende varer sendes kun efter aftale og max 1 stk pr ordre: stribet solsikke, afskallet solsikke

Alle varer kan afhentes i butikken.

Grove Landhandel afsender varer med følgende: 

 GLS – Pakkeshop, GLS – Hjemmelevering, PostNord – Privat, PostNord – Valgfrit udleveringssted, Bring Pakkeshop og afhentning i butikken.

Fragten bliver beregnet ud fra den samlede vægt på din ordre, samt den  emballage den sendes i.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

 

Uafhentede pakker
Hvis din pakke returneres til os pga. manglende afhentning eller fordi du har nægtet modtagelse, vil vi opkræve et returfragt gebyr svarende til den faktiske fragtpris, som det har kostet at sende pakken frem og tilbage, dette bliver modregnet i dit tilgodehavende.

Hvis der er fuldt i din valgte pakkeshop og GLS, Bring, Dao eller PostNord er nødt til at aflevere pakken til en anden pakkeshop
berettiger det ikke til at du lader pakken gå retur mod fuld refundering.
Vi kan ikke stå til ansvar for fejl ved leverandør eller pakkeshop.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på non-food varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du altid selv.

Du kan ikke vælge at lade pakken gå retur og få en fuld refundering.
Vi skal altid have at vide på forhånd hvis en pakke skal retur og vores fragtomkostninger både frem og retur skal være dækket.

Der gives ikke returret på godbidder, foder,mineraler, fuglefrø og andre levnedsmidler,
  idet fortrydelsretten ikke er gældendende for disse produkter jævnfør §18 stk. 2 i forbrugeraftaleloven.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@grovelandhandel.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Grove Landhandel at vurdere varens stand.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Grove Landhandel i rimelig tid efter varens modtagelse. 

Her anses max. to måneder som rimelig tid på non-food varer, med mindre andet er aftalt.

Håndteringen af godbidder og foder kan have en effekt på produktets holdbarhed.
Hvis fx et dyr har haft snuden i posen eller foderskovlen var fugtig, kan det formindske holdbarheden på produktet.
Derfor vil reklamation af godbidder og foder afhænge af flere faktorer.

Hvis der købes nedprisede varer pga enten defekt eller holdbarhed vil det fremgå før handelen indgås
Der kan ikke reklameres for oplyste defekter.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Grove Landhandel dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Grove Landhandel
Nørregårdvej 6
7860 Spøttrup
TLF: +4523913219
E-mail: info@grovelandhandel.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

 

 

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Grove Landhandel, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Grove Landhandel og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Grove Landhandel har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Grove Landhandel er: René Kristensen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Grove Landhandel har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@grovelandhandel.dk.

 

Cookies
På https://grovelandhandel.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Se hvordan du sletter dine cookies på Webshop Cookies og Privatlivspolitik

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://grovelandhandel.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Grove Landhandel’s hjemmeside.

 

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@grovelandhandel.dk samt hjemmesiden du har købt varen på